Inspirerad av nedanstående artiklar ska jag nu visa min protest.
Nu har inte jag samma genomslagskraft som ovanstående snubbe men samma princip gäller.
Ja det som skulle bli den där supertrevliga lunchen blev inte som vi hade tänkt oss. Utifrån pris och miljö har jag, med all rätt, vissa förväntningar och krav på service.
Men det blev en besvikelse. När vi kom fick vi väntaonödigt länge vid hovmästarens bord trots att personal gick förbi flera gånger. Vi visste vad vi ville ha och signalerade det genom att båda lägga ihop och ner menyerna på bordet men fick vänta bra länge ändå på att få beställa. Servitrisen glömde både bröd och att fylla på vatten fast vi bad om påfyllning. Hon hällde kaffe över halva bordet när hon serverade mig kaffet. Våra internationella gäster bredvid vårt bord var märkbart förvånade över den dåliga servicen också, de saknade till och med bestick.
Ingen driks den här gången och tur att vi hade varandra som sällskap, jag och Danne. Inget mer Stallmästargården för mig!
Är jag gnällig nu?
Förresten. Tack och lov smakade maten bra i alla fall.
Lämna ett svar